Utolsó kommentek

  • dzsíni: http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=122072524480423 (2010.05.20. 21:37) Kisebb Magyarországot!
  • Nádasi Balázs: Einstein nem volt vallásos, nem volt hívő, a mai fogalmak szerint, de meg volt győződve arról, hog... (2010.03.17. 20:38) Az ateista prof
  • : @Geri: ööö (2009.04.08. 23:24) Kisebb Magyarországot!
  • A Szörnyű Félműveltség Ellen Küzdők Társasága (ASzFEKT): Albert Einstein a vallásról Einstein „vallása", ahogy õ gyakran kifejtette, inkább kozmikus tiszt... (2008.07.02. 11:35) Az ateista prof
  • Geri: Nem jó ötlet, megtudnátok miért, ha a rácok( gyengébbek kedvéért:szerbek) megvernének vagy a tótók... (2008.01.26. 19:38) Kisebb Magyarországot!
  • Utolsó 20

Tagek

anim (1) áttörve (3) biz (1) cic (2) cikk (2) engedj vásárolni (1) esküvő (1) fény (4) fotó (3) friends (2) idézet (3) klassz (23) költői kérdés (2) magyar (3) olvasnivaló (3) party (2) rajz (2) reklám (2) tech (2) triptoy (1) ügyfélszolgálat (2) v8 (1) vicc (5) video (4) zene (3)

Google 2084

2006.11.13. 00:01 Lupus in Fabula

23 komment

Címkék: vicc klassz

A bejegyzés trackback címe:

https://realityhacker.blog.hu/api/trackback/id/tr6717682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szimplan gabi 2006.11.13. 09:41:07

és hogy ennek inkább örüljünk, minthogy sírjunk miatta, ahhoz az kell, hogy napról napra több gonosz szándékoktól vezérelt, ámde buta ember használja a netet, akik pl. leírják egy blogon, hogy "De jó kis hecc volt ma este azt a szép piros autót tönkretenni!"...

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 17:44:34

Relatív olcsó lecke volt, valóság vs. naivitás = tönkretett autó. Az én tanulópénzem egy jóval nagyobb összeg volt, de végül sikeresen átmentem a pótvizsgán, és megszabadultam egy olyan atomokból kreált struktúrától, mely állagának a megóvását (elmélet vs. gyakorlat) képtelen voltam fenntartani. Közhely, de ide tartozik, ahogy a példa is mutatja, hogy egy autó vásárlásakor sohasem a vételár a meghatározó, általában a legelenyészőbb tétel az éves fenntartáshoz képest, fenntartásban pedig a biztosítás / garázs / egyéb védelem és/vagy ezen lehetőségek mellőzése által bekövetkezett károk kijavításának összege is beleértendő (a szokásos szervíz, fogyasztás, okmányok, adók megfizetésén túl). Egy ilyen korú autó vételára gyakorlatilag az 1-3 éves fenntartási költséggel egyezik meg. Tudom - közel tíz évig pisáltam a széllel szemben jómagam is. :)

Lupus in Fabula 2006.11.16. 17:51:23

Egyszerűen megfogadtam a tanácsod, és beraktam egy hétre egy ingyenes parkolóházba, budán, amíg találok garázst :) az én naivitásom a bizalom volt :)

szimplan gabi 2006.11.16. 21:29:48

szerintem meg egy gyerekkori szerelmet nem lehet (illetve lehet, csak nem szabad)
(illetve szabad is, csak az meg olyan szomorú...)
kilóra mérni

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 22:01:55

Nem abba raktad be, amelyiket ajánlottam, ha jól tudom - ott áll már jónéhány amerikai és egyéb régi veterán autó hosszú-hosszú évek óta, és ott nem bántották őket (egyiket sem) soha. Nem is értem, mire célzol ezzel? G: pedig lehet, pl. camaro önsúly 1680 kg, max hordozható szem. száma: 4., minden autó forgalmijában benne vannak ezek a számok, sok egyéb mellett. Egyébként egy szóval sem említettem, hogy kilóra kell mérni bármit is, ezt te fordítottad így le magadban - én arról írtam, hogy álmodozni szép és jó dolog, de minél távolabb áll az álmod a valóságtól, annál jobban fogja a pisit a szemedbe hordani a szél. Nehezen tanultam meg én is, nemrég igazítottam hozzá a belső világomat a külső körülményekhez. Általában ha valami nem úgy alakul, ahogy az ember elvárja, akkor felháborodás helyett célravezetőbb egy kis korrekció. Persze megfigyeltem azt is, hogy hiába látja valaki tucatszor, hogy mindenki veszít egy játékban, azért az utolsó biztos bukóba beszáll, a buli kedvéért :) Magyarán más kárán tanul az okos, sajátján a buta (nem én találtam ki). B: Mindazonáltal továbbra is azt javaslom, hogy ne add fel, találd meg a tettest, tégy meg mindent hogy az fizesse meg a kárt, aki okozta. Ha nem így teszel, azzal a garázda életformát, mint olyat, támogatod a hallgatásoddal / belenyugvásoddal.

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 22:10:44

Remélem nem hördültetek fel az előző kommentemen, ha készen álltok egy további konstruktív gondolatmenet folytatására, akkor szeretném megosztani veletek még a "gyerekkori álmok"-ról alkotott véleményemet. Mint az számos helyen olvasható, az emberi agy, párhuzamos végrehajtású modellt használ, tehát egy adott pillanatban több száz, ezer, millió gondolat cikkázik benne párhuzamosan. Biztos veletek is történt már olyan, hogy hallotok valamit egy társaságban, és "nahát, PONT erre gondoltam!" felkiáltással alapozzátok meg a "véletlen egybeesést". Nos, igaz a megállapítás, de az effajta - alapvetően babonás - gondolatmenetből kimarad a távoli nézet, a "nagy kép" - az illető igen, erre gondolt - erre IS - ÉS még emellett hárommillió dologra, aminek egy milliomod részét érte csak meg tudatosan. Elhangzik egy minta, "pattern match" "egyező minta" - és "pont erre gondoltam". Igen. És másra is. A gyermekkori álmok is ilyenek szerintem: Ki ne szeretett volna űrhajós lenni, minden gyerek szeretne hummert,ferrarit,pontiacot,porschet,és még kismillió dolgot. Ha ebből egy bejön, akkor teljesült a gyermekkori álmunk? Igen.
Egy. A milliárdból.

Lupus in Fabula 2006.11.16. 22:13:19

[...]
"Although the perceived desirability of a particular achievement is the spark that can ignite a burning desire to succeed, it is not by itself enough to motivate a person to action. Many people spend much of their lives dreaming about a desired state of being. They can imagine the desired state and gain considerable satisfaction from that process of imagination. What separates these dreamers from those who achieve success (or at least attempt to do so) is the belief that appropriate action can lead to that desired state (or at least a state that is better than the current one). Those who act certainly do not believe that success is assured, but they do believe that they can make success happen. Such people have converted an imagined state into an actual object of desire."
[...]
"The importance of developing a "no limits" mind set cannot be overemphasized. What you can conceive you can ultimately achieve (as long as it is not at odds with the laws of nature). The champion is energized by the image of success and is therefore capable of awesome deeds. Energize yourself with your vision of success and you will become capable of such deeds a well."
[...]


www.wlinfo.com/vision_of_success.htm

szimplan gabi 2006.11.16. 22:15:22

nem értelek, hisz mind a Camaro, mind a Madár beteljesült, elért álom... jobb lett volna anno nem merni megálmodni őket és azóta is folyamatosan mondjuk Trabanttal járni...?

már csak a saját életem példája okán is én hiszek az álmok megvalósíthatóságában, és erről a betegségemről nem fogsz lebeszélni.
és szerintem Te magad is hiszel ebben egyébként, úgyhogy ne akard velem elhitetni az ellenkezőjét. ;)

Lupus in Fabula 2006.11.16. 22:19:38

Te szerintem az ábrándozásról beszélsz, legalábbis, az én definícióm szerint, ez az ábrándozás. Amit én álomnak nevezek (Te pedig álmodozásnak) nem más, mint kitűzött cél, mely ellenállhatatlanul szív maga felé, és azt akarja, hogy egyre többet, és többet tegyek azért, hogy elérjem... Majd miután elértem, álmodok egy százszor akkorát, és kezdődik előlröl a loop...

Lupus in Fabula 2006.11.16. 22:21:10

Egy példa - számomra álom az, hogy megreformáljam a magyar politikai struktúrát, és álmodozás az, hogy végre jöjjön egy fucking idegen, és vigyen el erről a fucking bolygóról. :) vesd össze :)

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 22:21:51

B: A saját gondolataid jobban érdekelnek, mint idézetek, de azért köszönöm, bár elég lett volna a link: www.wlinfo.com/vision_of_success.htm
G: Megint a saját belső nyelvedre lefordított gondolatodra reagáltál. Sosem beszéltem arról, hogy ne merjünk álmodni, és ne tegyünk lépéseket az álmaink elérésére, ez az egyik legfontosabb dolog a világon. Ugyanakkor fontos az is, hogy az ember időnként újraértékelje az álmait. Én általában a bevált 7-8 éves ciklusonként értékelem újra a dolgokat. Új értékek formálódnak, más értékrend alakul ki, egyre érettebb és hosszabb távú tervek, célok. De van, aki sohasem lép szintet, és teljesen minden gyerekkori álmuk, a gyermekkori álomszakmákban helyezkedhetnek el. Belőlük lesznek az utcaseprők, a betonkeverő autó vezetők, stb. (Személyesen ismerek ilyen embereket akiknek bevallottan ilyen gyerekkori álmaik - is - voltak). Ha megváltoztatják az értékrendjüket, azzal az álmaikat adják fel?

Elit Alice · http://www.elitalice.com 2006.11.16. 22:27:47

azért felnőttkorában ne legyen már az embernek ugyanaz az álma/célja, mint gyerekként. én sem szeretném már elfogyasztani a világ legnagyobb fagyigombócát, se nem szeretnék utcaseprő lenni. pedig ez két meghatározó gyerekkori álmom volt. :P

Lupus in Fabula 2006.11.16. 22:28:13

dH: Osztom az iro velemenyet az almokrol :) es semmikepp se kevernem az almodozassal.

Lupus in Fabula 2006.11.16. 22:30:25

Elit Alice: en gyerekkoromban vezer akartam lenni, ma mar csak miniszterelnok. Akkor talaljak valami ertelmesebbet? :)

szimplan gabi 2006.11.16. 22:32:24

megelőztél Tamás, és utólag olvastam a folytatásod, de a saját előzőmnek a 2. bekezdését változatlanul fenntartom.
(az elsőt is, de arra részben válasz, amit az előbb írtál)

amúgy meg nekem spec nem volt hárommillió álmom, csak néhány, azokról viszont nem mondok le, és tudom, hogy teljesülni is fognak.

és akkor mondok Neked most két elég kemény "véletlent"...? beteljesült álmot...? az elmúlt 2 hónapomból...

ad1. soha életemben nem babáztam, egész kicsi lányként is mindig matchboxokkal, meg legóval, meg kisvonatokkal játszottam. És tudod, melyik volt a kedvenc matchboxom...? Amit áthurcoltam magammal 2 éves koromtól Mexikón, Brazílián, 3 budapesti lakáson át a mostani konyhám polcáig, ami alatt ezt a commentet írom Neked...? Kitalálod, vagy eláruljam...?
Egy 1982-es gyártmányú Pontiac Firebird...
És szerinted mit éreztem, mikor először megláttam B Madarát...?

ad2. tegnap este szóba jött, hogy melyikünknél milyen a Karácsony. Tudni kell rólam, hogy én ebben nagyon ódivatú és hagyományfetisiszta vagyok, 25 éve minden Karácsonyom - lényegi részeit tekintve - ugyanúgy néz ki. És a kis karácsonyi szeánszomnak van egy alapvetően fontos mozzanata: pár nappal az ünnep előtt és az ünnep alatt végig a Kormorán - Betlehemi Királyok c. albuma szól nálunk otthon. Naponta vagy 5x körbemegy. Már épp kezdett hallgathatatlan lenni az ősrégi kazettánk, mikor végre kiadták CD-n pár éve. SOHA SENKIT nem ismertem, aki ismeri ezt az albumot, legalábbis a pasijaim közül egy sem ismerte, én meg hiába rajongtam érte, mint egy kisgyerek, őket hidegen hagyta, és ez nekem kurva szar volt. Szóval, tegnap este beszélgetünk, és mint mond B, mikor a saját karácsonyukról mesél...?
Hogy ezt az albumot szokták hallgatni fadíszítéskor...




dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 22:39:37

G: Ajánlom figyelmedbe Drábik János munkásságát "A HÁLÓZAT"-ról. Tetszeni fog! :)

"Miért segítette a Hálózat hatalomra Hitlert?"

Az írásokból megtudod:
www.fennmaradas.hu/leleplezo/
mek.oszk.hu/01500/01560/html/01.htm

És ő is politikus akart lenni, de nem jutott olyan szintre, mint pl. Dr. Grespik László, aki olyan összefüggésekre is rámutatott, mint a japán-magyar rokonság, és mivel mindkét nép dns-e épp kilencszer csavarodik meg, épp annyiszor, mint amennyiszer a fény csavarodik amíg a Földre ér a szíriuszról, ezért a japán-magyar nép bizonyítottan, egyértelműen, a Szíriuszról származik.

Nem én találtam ki. Egy politikus, akinek ebben az országban hatalma, felelőssége, döntési jogköre, befolyása volt. Részletek:

www.es.hu/old/0038/index.htm



szimplan gabi 2006.11.16. 22:47:02

"a politikai intelligencia elsőrendű próbája az, hogy képes legyél egy időben két ellentétes álláspontra jutni és mindkettőről bebizonyítani, hogy igaz."

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 22:50:04

Gabi, egyszerűen fogalmazok: Amit Grespik művelt, arra _SEMMIFÉLE_ magyarázat nem létezik: vállalhatatlan. Én is dobok egy idézetet: "Minden kijárat bejárat valahova máshová. / Tom Stoppard"

Barnabás: Ha politikus szeretnél lenni, és holnap indulnál a választáson, hány biztos szavazód lenne (hány számjegyű?)

Lupus in Fabula 2006.11.16. 23:00:26

dH: sztm nem Grespikre gondolt :) es nem is a paranoias bacsinkra :)

A kerdesedre az elso valasz: 2 szamjegy.

A masik valasz egy kerdes, Te eddig hany gyakorlati lepest tettel meg affele, hogy letrehozd a web3.0-at? :)

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 23:10:51

Mivel le vagyok maradva, ezért ezt a beszélgetést ma estére, az egyensúlyt szem előtt tartva idézetekkel zárom:

"Minden igazán bölcs gondolatot sokezerszer gondoltak már; de hogy ezeket valóban magunkévá tegyük, őszintén újra át kell gondolnunk őket, míg személyes tapasztalatunkban gyökeret nem eresztenek." / Johann Wolfgang Goethe

"A demokrácia annak művészete, hogyan lehet egy cirkuszt a majomketrecből irányítani." / Henry Louis Mencken

"Két módon lehet feljutni a tölgyfa csúcsára. Az egyik, hogy ráülsz egy makkra és vársz. A másik, hogy felmászol rá." / Kemmons Wilson

"Ha a rossz úton indulsz el, minden ami történt, az ellened irányuló összeesküvés bizonyítéka lesz." / Aldous Huxley

"Amit az emberek a hátad mögött mondanak rólad: helyed a közösségben." / Edward W. Howe

Jó éjt!


Lupus in Fabula 2006.11.16. 23:16:33

jo idezetek :) honnan szeded oket?

jo ejt!

dH · http://dh.squidcode.com 2006.11.16. 23:51:17

Ezek szerint nem emeltem ki eléggé a forrásokat - vagy felületesen olvastad -, de lehet, hogy a gondolatok súlya alatt eltörpül a szerzők neve. Mindenesetre összefoglalom a személyeket, akiktől ezek a gondolatok származnak:

Johann Wolfgang Goethe, Henry Louis Mencken, Kemmons Wilson, Aldous Huxley, Edward W. Howe

Lupus in Fabula 2006.11.17. 00:02:04

Tudom kik mondtak ezeket, de engem az erdekelt, hogy ezeket osszeszedte egy valaki (Te vagy mas) egy helyre, es ha igen, az a fejedbe van csak, vagy valami publikusan elerheto archivumban? :)
süti beállítások módosítása